رنگ سال ۲۰۱۲

«لیتریک ایزمن» Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی شرکت پنتون Pantone که استاندارد رنگ‌های لباس و صنایع خانگی را تعیین می‌کند، در این باره گفته است: این رنگ بنا بر ایده تحرک و ایجاد انگیزه برگزیده شده است، پیش‌بینی هر سالانه رنگ بر پایه نیاز مشتریان و آنچه آنان می‌خواهند، صورت می‌گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان گوناگون قرار می‌گیرد.

«واشنگتن پست» در این باره نوشته است که جهان سال آینده به رنگ خاکستری نیاز ندارد، جهان به رنگی نیاز دارد که از آن انگیزه، انرژی و شجاعت برای اقدام برخیزد. به همین جهت مؤسسه رنگ «پنتون» بر پایه تحلیل روانشناسان خود رنگ نارنجی مایل به سرخ را به عنوان رنگ سال 2012 برگزیده است.

مدیر اجرایی پنتون در همین باره گفته است که این انتخاب یک انتخاب سلیقه‌ای نیست، ما به نوعی، روح زمانه را درمی‌یابیم و به همه خواسته‌های دور و برمان نگاه می‌کنیم.

وی همچنین در این باره افزوده است که مشتری نقشی اساسی در احیای اقتصاد دارد و این نارنجی مایل به سرخ است که آدرنالین تولید کرده و مشتری را به فعالیت بیشتر در راستای خرید تشویق می‌کند. سال‌های گذشته هم صورتی گرم، فیروزه‌ای و زرد هم بر پایه دلایلی خاص برگزیده شده بودند.

هرچند برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور‌های غربی می‌گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ‌های دیگر مورد بی‌توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می‌گیرد، بلکه بر پایه نیاز مشتری این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می‌‌شود.

مطالب مرتبط