نخستین راننده ایرانی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول۲
کوروش محمد خانی نامی آشنا در عرصه رقابتهای اتومبیلرانی است و اولین راننده ایرانی رقابتهای تک سرنشین که به مقامهای متعددی در سطح جهان رسیده است.
در روز زمان گیری با وجود مشکل فنی ای که داشت نتوانست در جایگاهی بهتر از ۱۳ مسابقه را شروع کند.
تنها با ۲۲ سال سن و استعداد بالا در یادگیری و رانندگی در کنار راننده های پر سابقه این رقابتها، کوروش تنها به یک نقطه نگاه می کند، رانندگی، پیروزی و رسیدن به مسابقات فرمول یک.
مکانیک ارشد او روبین کازانووا از اسپانیا از تلاش بی وقفه و استعداد کوروش شگفت زده بود و می گفت اینطور که او تلاش می کند، بزودی شاهد رفتن او بر روی سکوی قهرمانی خواهیم بود.
ماشین های اف-۲ زیر نظر مکانیک های تیم فرمول یک ویلیامز طراحی و اداره می شوند. با موتورهای چهارسیلندر ۱.۸ لیتری آئودی، تایرهای یوکوهاما و ۵۰۰ اسب بخار قدرت. این اتومبیل ها سریعتر و قدرمتند تر از اتومبیل هایی است که تا بحال کوروش رانندگی کرده است.
[simple_slideshow]
کوروش تنها بعد از دو روز تست پیاپی قبل از شروع فصل او خودش را به رده چهارم بهترین زمان رساند. بی شک این ستاره تازه وارد رقابتهای اف-۲ طرفدارانی در سنین مختلف جذب کرده است
در انتهای فصل این رقابتها به نفرات اول تا سوم گواهینامه سوپر آ داده می شود که چراغ سبزی است برای ورود به رقابتهای فرمول یک. گرفتن این گواهینامه کار آسانی نیست و این یکی از بهترین موقعیتها برای به دست آوردن آن است.
کوروش در مسابقه مرحله دوم هم با سبقتهای مکرر تنها در چند دور از ۶ راننده دیگر جلو زد تا اینکه در یکی از پیچها یکی از راننده ها راه او را بست و نتیجه برخورد آنها باعث شد تا کوروش به نتیجه ای بهتر از ۱۳ نرسد.
امسال چهارمین سال برگزاری این رقابتهاست و قرار است ۱۶ مسابقه در ۷ کشور اروپایی برگزار شود. به قهرمان این رقابتها موقعیت تست برای تیم فرمول یک ویلیامز داده می شود.
مرحله بعدی این مسابقات دو هفته دیگر در پیست آلگریو در پرتغال خواهد بود.
کوروش پیش از این در رقابتهای فرمول رنو بریتانیا حضور چشمگیری داشت و با به دست آوردن چندین پیروزی از سوی فدراسیون اتومبیلرانی جهانی به حضور در پیش مسابقه رقابتهای جهانی فرمول یک دعوت شد. او در آنجا به مقام سوم رسید و این کمک بزرگی بود برای کوروش تا به مرحله بالاتر مسابقات اتومبیلرانی جهانی برود.
در زمانگیری دوم برای مسابقه مرحله دوم با اشتباه تیمش در ارائه اطلاعات نادرست فدراسیون تیم را جریمه کرد و کوروش باید مسابقه را از ردیف آخر استارت می زد. او در پایان مسابقه سیزدهم شد.