شرکت گوگل جزئیات طرح پژوهشی خود برای تولید عینک‌های مجهز به فناوری “واقعیت افزوده” را در شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس منتشر کرده است.عینک هوشمند گوگل اطلاعات را بر اساس وضعیت و موقعیت در اختیار کاربر می گذارد

عینک “واقعیت افزوده” که در تصاویر گوگل دیده می‌شود، دارای طراحی ساده‌ای است و به میکروفون و یک نمایشگر نیمه‌شفاف کوچک که اطلاعات را در برابر چشم راست کاربران قرار می‌دهد، مجهز شده است.

گوگل می‌گوید که هدف از معرفی این طرح دریافت بازخورد کاربران بالقوه است.

براساس تصاویر ویدیویی منتشرشده به وسیله گوگل، عینک هوشمند این شرکت، چهارده خدمات مختلف را به کاربران ارائه می‌کند.

بعضی از این خدمات با تغییر موقعیت و وضعیت کاربر فعال می‌شود.

به عنوان مثال هنگامی که کاربر از پنجره به بیرون نگاه می‌کند، پیام ظاهرشده بر نمایشگر عینک، اطلاعات هواشناسی را نشان می‌دهد.

از دیگر خدمات ارائه‌شده، سرویس نقشه‌خوان گوگل، یادآوری برنامه روزانه یا نشان دادن پیامک‌های دریافتی است.

امکان گوش دادن به موسیقی و دیگر فایل‌های صوتی نیز به وسیله عینک هوشمند گوگل وجود دارد.

پیش‌تر، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره تولید عینک “واقعیت افزوده” منتشر شده بود، ولی این نخستین‌بار است که گوگل این گزارش‌ها را تایید کرده است.عینک هوشمند گوگل اطلاعات را بر اساس وضعیت و موقعیت در اختیار کاربر می گذارد

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش‌تر اعلام کرده بود که این عینک‌ها تا پیش از پایان سال و با قیمت ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد، اما به گفته کارشناسان، فناوری به کار گرفته شده در تولید آن، به گونه‌ای است که امکان عرضه آن در ماه‌های پیش رو نیست.

کریس گرین از تحلیلگران ارشد فناوری به بی‌بی‌سی گفت: تلاش شرکت‌های دیگر مانند شرکت برادر برای تولید عینک‌های “واقعیت افزوده” به علت نیاز به حمل پردازنده و باتری مجزا و اتصال آن با سیم شکست خورد.

به گفته کارشناسان، گوگل می‌تواند با به کارگیری سیستم‌های مکان‌یاب جغرافیایی، از عینک‌های “واقعیت افزوده” برای تبلیغات بازرگانی استفاده کند.

گوگل بر روی تولید محصولات بلندپروازانه دیگری همچون خودروی بدون راننده هم سرمایه‌گذاری کرده است.