یک شرکت آمریکایی با ابداع فناوری شبیه صفحات لمسی تلفنهای هوشمند، توانسته تمام اشیاء قابل تصور به دکمه‌های کاربردی تبدیل کرده و تماس را یک فرمان تلقی کند.

شرکت دیزنی معمولا با تصاویر حیوانات ناطق، شاهزاده ها و جاندار شدن همه اشیاء با جادو شناخته می شود اما در این دنیای جادویی دیزنی اخیرا فناوری ارائه داده که می تواند هر چیزی را به دکمه های تعاملی تبدیل کند، این هر چیزی می تواند از دستگیره در تا ظرف آب باشد.

این فناوری “توشه” (Touché) نامگذاری شده و می تواند در هر شی قابل تصوری کاربرد داشته باشد، چرا که تنها چیزی که در این میان مورد نیاز است یک سیم الکتریکی است که به شی وصل شده و سر دیگر آن به صورت ارتباط با سیم یا بی سیم به یک دستگاه کنترل کننده متصل می شود.

وقتی که این ارتباط برقرار شد، تختخواب می تواند بگوید که شما درحال نشسته و یا خوابیده هستید. دستگیره در با لمس دست شما می تواند بگوید که شما در را می خواهید قفل کنید یا نکنید، یا وقتی که می ایستید، کاناپه می تواند فیلمی که در تلویزیون پخش می شود را متوقف کند یا با چرخش یک انگشت صدای تلویزیون را کم یا زیاد کنید.

شرکت دیزنی پیش از توضیح جزئیات این فناوری نمونه های مختصری از نحوه کار آن ارائه کرده است. این گروه تحقیقاتی در رابطه با استفاده از یک دستگیره یک نمونه را توضیح داده است: محکم بستن در به معنای قفل شدن در است، درحالی که فشار دادن در این پیام را منتقل می کند که کسی داخل نیست ۵ دقیقه دیگر بازگردید.

چنگ زدن متوالی به دستگیره در موجب می شود که درتنها به روی کاربری باز شود که شناخته شده است و می تواند کلمه عبور را ارائه کند در غیر این صورت در قفل می شود. در این میان یک تخت تعاملی می تواند هنگامی که نشسته اید و کتاب می خوانید چراغها را روشن نگاه دارد و زمانی که روی تخت دراز می کشید چراخها خاموش می شوند.

یک کاناپه می تواند حس کند که آیا شما در وضعیت همیشگی خود نشسته اید و تلویزیون نگاه می کنید و یا دراز کشیده اید و خوابتان برده تا در این صورت چراغهای اتاق را خاموش کند. این حسگرها را می توان داخل لباسها قرار داد تا اگر انگشت خود را حرکت دهید صدای تلویزیون کم و زیاد شود یا ضربه زدن به آستین فایل موسیقی درحال پخش را تغییر دهید.

این فناوری از حسگرهای خازنی استفاده می کند که بی شباهت به آنچه در تلفنهای هوشمند استفاده شده نیستند و می توانند ضربه یا تحریک الکتریکی را با یک تماس انگشتی تشخیص داده و آن را به عمل تبدیل کند. اگرچه تیم تحقیقاتی دیزنی از این حسگرها برای اسکن فرکانسهای چندگانه الکتریکی استفاده می کند و می تواند اختلاف جزئی تمام تماسها را تشخیص دهد. این فناوری حتی در آب نیز کار می کند، اگر یک دست را در ظرف آب قرار دهید حسگر می تواند میان آن و یک انگشت تمایز قائل شود. این تحقیق توسط مونهیکو سوتو، ایوان پوپیرف و کریس هریسون در مرکز تحقیقاتی دیزنی در پیتزبورگ انجام شده است.