شرکت معماری ایتالیایی DYNAMIC ARCHITECTURE مشغول بررسی طرحی برای ساخت یک برج چرخان در دبی است. این جدیدترین طرح ساختمانی عجیب و بی‌نظیر در دبی است که در صورت ساخته شدن دومین آسمانخراش چرخان دنیا خواهد شد. این شرکت ایتالیایی که همان طور که از نام آن پیدا است در ساختن سازه‌های متحرک تبحر دارد، طراحی و حتی ساخت قطعات مختلف این سازه را شروع کرده است. از طراحان اين برج چرخان ديويد فيشر معمار ايتاليايي می باشد.دیوید فیشر طراح برج چرخان در دبی
این آسمانخراش یک ستون محوری ثابت دارد و طبقات مختلف به صورت قطعات پیش‌ساخته به این ستون وصل می‌شوند. هر طبقه به طور مجزا چرخش می‌کند و چرخش طبقات هماهنگ با هم نیست. به‌همین دلیل با چرخش این طبقات در شب جلوه‌ای نورانی و بسیار زیبا به نمایش گذاشته می‌شود.
قرار است در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح در دبی و کامل شدن ساخت آن، سنگاپور که تعداد زیادی از زیباترین آسمان خراش‌های دنیا را در خود جای داده به عنوان مکان بعدی ساخت نمونه دیگری از این آسمانخراش‌های چرخان انتخاب شود.
در میان طبقات این آسمانخراش‌ توربین‌های بادی افقی کار گذاشته شده است که قرار است موتور محرک چرخش طبقات باشد. انرژی چرخش طبقات این برج از این توربین‌ها به دست می‌آید. طراحان این سازه می‌گویند با این طراحی، ساختمان برج چرخان در دبیمی‌تواند انرژی خود و حتی پنج ساختمان مشابه خود را تامین کند. با چرخیدن طبقات مختلف این آسمانخراش هر لحظه تصویر این ساختمان تغییر می‌کند و جلوه‌ای جدید از این ساختمان به نمایش گذاشته می‌شود. این ساختمان چرخشی 360 درجه دارد و از طبقات بالایی آن می‌توان دیدی کامل به سراسر شهر دبی داشت. ساخت این سازه از دیگر ساختمان‌ها بسیار کم هزینه‌تر و سریع‌تر است. این برج 59 طبقه دارد و در مجموع بیش از 48 توربین بادی در آن به کار رفته است. توربین‌های این ساختمان می‌‌توانند هم برای خود و هم برای ساختمان‌های اطراف برق تولید کنند. همچنین پنل‌های خورشیدی در طبقات این ساختمان به کار رفته تا از انرژی خورشید هم برای تولید انرژی در این ساختمان استفاده شود. برج چرخان در دبی ارزش انرژی که توسط این ساختمان تولید می‌شود، در سال نزدیک به هفت میلیون دلار است.
این اولین ساختمانی است که قطعات آن در کارخانه‌ای به صورت پیش‌ساخته، ساخته می‌شود. به این ترتیب شمار کارگرانی که در محل ساختمان سازی کار می‌کنند از 2000 نفر به 90 نفر کاهش می‌یابد.

این ساختمان انقلابی تازه در عرصه ساختمانی ایجاد می‌کند، به این معنی که به طور سنتی ساختمان‌سازی فعلی بر پایه اصل قانون جاذبه زمین استوار است، اما این آسمانخراش متحرک حداقل در ظاهر و بدون درنظر گرفتنبرج چرخان در دبی ستون میانی آن گویی ارتباطی با جاذبه زمین ندارد. این آسمانخراش قرار است در خیابان شیخ‌ زاید از خیابان‌های اصلی دبی ساخته شود. اکثر ساختمان‌های این خیابان از سال 2000 به بعد ساخته شده‌اند و قدمت آنها از هفت‌سال بیشتر نیست.
بیشتر رسانه ها به اشتباه این برج را اولین برج چرخان جهان خوانده اند اما اولین برج چرخان جهان در برزیل ساخته شد و Suite vollard نام دارد.