محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما در جمع خبرنگاران در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) گفت: نمی‌خواستیم بازگشایی خانه سینما با یک نماد ملی گره بخورد و برای همین ششم خرداد در خانه سینما گرد هم می‌آییم.

هیات مدیره خانه سینما به همراه جمعی از سینماگران و هنرمندان صبح روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر از آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) دیدن کردند. در این دیدار محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در جمع خبرنگاران درباره آغاز فعالیت خانه سینما گفت: همیشه خانه سینما در روز آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی همچون سفر به خرمشهر، تجدید میثاق با امام خمینی(ره) در مرقد ایشان و… را داشته است.
وی افزود: ما نمی‌خواستیم در این روز که همزمان با آزادسازی خرمشهر است حاشیه‌ای ایجاد کنیم، زیرا سوم خرداد روز بزرگ و عزیزی است و یک نماد ملی محسوب می‌شود. بهتر بود چنین روزی با مسائل دیگری گره نخورد و آن را سیاسی نکنیم. قطعا سر صبر فردا کار خود را در خانه سینما آغاز می‌کنیم.
عسگرپور ادامه داد:‌ با این کار مساله‌ای تحت‌الشعاع نیست و ما قطعا از روز شش خردادماه در خانه سینما مستقر می‌شویم.
وی تاکید کرد: ما 5 ماه درباره اتفاقات افتاده برای خانه سینما سکوت کردیم و هر کسی از ما سوال کرد عنوان کردیم ما به رای دیوان عدالت اداری احترام مي‌گذاریم و آن را تمکین می‌کنیم و این رای هر چیزی که مي‌خواهد باشد. در صورتی که دوستان در ارشاد در این مدت حرف‌های مختلفی زدند.
عسگرپور درباره رای دیوان عدالت اداري گفت: دیوان عدالت اداری درباره شکایت خانه سینما از وزارت ارشاد اظهار نظر کرده است که این نامه انحلال قانونی نیست و دیوان عدالت نیز این موضع را پذیرفته است.
وی تاکید کرد:‌خانه سینما از ابتدا هم منحل نبوده است و فقط فعالیت‌های آن متوقف شده بود. درباره انحلال خانه سینما باید قوه قضائیه یا مجمع عمومی خانه سینما نظر دهد.
وی در پایان درباره اساسنامه خانه سینما نیز گفت: بحث تغییر اساسنامه موضوع دیگری است.